#86 – TEMPUH LAMPU MERAH ‘TRAFFIC LIGHT’ SOKMO!!

100 PERKARA YANG MEMBUATKAN KITA BERKATA - “BENGANG BETUL”

#86–TEMPUH LAMPU MERAH TRAFFIC LIGHT BANYAK KALI!!



Rakan-rakan yang duduk di kawasan luar bandar memang jarang jumpa masalah ni, kut?  Bagi mereka yang duduk bandar dan bandaraya macam ’kawan’ ni jenuhlah mengadap benda ni. Bayangkanlah nak pergi bandar dari rumah je ada 4 lampu trafik, belum pergi tempat kerja lagi! Sebenarnya biasa je masalah ni. Lampu trafik tu ada di mana-mana dan kewujudannya tu memang ada tujuannya iaitu memastikan perjalanan lancar dan mengelakkan kemalangan. OK lah tu!



Yang tak bestnya tu ialah bila kita nak cepat. Masa tu lah dapat lampu merah sokmo. Mula-mula tu boleh sabar lagi. Tapi bila dapat lampu merah pada lampu trafik ke 2,3,4, dan seterusnya......tak bengang ke? Dah tu kita yang paling depan! BENGANG BETUL!!! 
Entah timing yang tak betul ke apa ke, tak taulah!

Yang peliknya pulak tu, bila kita tak ada benda nak dikejar, saja-saja jalan santai tu, tak pulak jumpa situasi ni, kan! Semuanya jalan lancar je......lampu hijau sokmo!

*Ada kaitan antara emosi dengan situasi kat atas ni ke?




Protected by Copyscape Plagiarism Tool

2 orang respon entri ni...:

tunz berkata...

mama kan pena langgar lampu merah,sbb nye ke kiri tu x effect pn kenderaan lain.masa tu nk cepat takot kedai tutup...tgk2 ada polis lak kat dpn tu....siap dia tanye keje kat ne...malu nyer.....huahuahua....

Abg Ijal berkata...

@tunz
he he...lain mcm je kes mama ni! Tak pasal2 kena tahan 'peminat'. nasib baik tak kena sign 'autograf'

Best Blogger TipsBest Blogger Tips Best Blogger Tips