#83 - "MEMUNYA" BARANG ORANG!

100 PERKARA YANG MEMBUATKAN KITA BERKATA - “BENGANG BETUL”

#83–"MEMUNYA" BARANG ORANG!!!


Dulu masa 'kawan' masih belajar (masa tu duduk kat asrama penuh) bukan main suka lagi room mate ni pinjam 'cap' Polo 'kawan'. Punyalah dia melawa sampai dia mengaku kat member-member 'cap' tu dia yang punya! Panassss..betul 'kawan' masa tu. OK lah 'kawan' boleh tahan lagi sebab nak jaga hati member. Tapi bila peralatan mendandan diri macam minyak wangi, minyak rambut, bedak termasuklah pelembab ketiak pun dia pakai kita punya tanpa rasa geli dan bersalah, masa tu juga 'kawan' minta warden tukar dorm lain.

Lepas tu ingatkan masa belajar kat kolej dah tak de jumpa lagi orang macam ni, rupanya ada lagi. Satu bilik lagi. Apalah nasib! Ni lagi teruk, dengan baju-baju 'kawan' termasuklah laptop dia boleh guna sesuka hati. Siap boleh bawa laptop tu masa ’bertenet’ dengan awek dia dan surf  internet sama-sama!! Yang tak bestnya tu boleh ke awek dia kata ”apalah nasib pak we aku dapat room mate ’sengkek’ macam 'kawan'!” . Pergghhh! berdesup panas masuk dalam telinga ’kawan’!!! Siapa yang sengkek woi! Aku ke, pak we kau tu woi!! BENGANG BETUL!!!
Lepas dari hari bersejarah tu, 'kawan' terus putus sahabat!

Itulah dia penangan orang yang suka ’memunya’ barang orang lain. Yang peliknya tu orang macam ni, dia langsung tak de perasaan malu ke, segan ke. Apa dia ingat asal member je semua barang member tu jadi hak milik dia juga!

*Orang macam ni pun ada kat dunia ni, ek!




Protected by Copyscape Plagiarism Tool

2 orang respon entri ni...:

tunz berkata...

duk hostel mmg mcm tu....jgn sampai jangkit kurap udah ler...wwahh..kawan dulu SBP mana? mama d MOZAC Melaka(85-89)

ctk berkata...

huhuhuhu...tension kan ngan org cmni...sesukak aty dia ja..ct pon lau meminjam , bgthu dulu leklok, pastu lau dy nk guna, trus ct bagi.. xder la smpai mengaku hak sendri...ish terOk tul..

Best Blogger TipsBest Blogger Tips Best Blogger Tips