APASAL 'MENIKUS' PULAK???

'Kawan' nak beritahu ni.....
kawan tak berapa suka dengan manusia macam tikus ni. Di belakang berdegar-degar mengata, mengutuk dan mencerca. Bila di depan mata boleh senyum melebar, tak cakap sikit pun hal yang dia mengata pasal kita. Pada 'kawan' kalau nak tegur, tegur jelah! Tak payah nak menyampai-nyampai dulu pada orang lain atau buat bising. Guna cara berhemah, jangan jadi tikus.




Apahal dengan tikus ni?
Tikus ni tak berapa suka dengan cahaya...takut dengan tempat lapang...suka menyorok dalam lubang paling dalam...suka tempat tersorok, sempit dan busuk!!!

Pesanan Penaja :
Paling nyata, "tikus bergendang di tempat gelap tetapi menikus di tengah gelanggang"

IWAL FALS - TIKUS

6 orang respon entri ni...:

Cikgu Idris berkata...

Bila "menikus" tu maknanya ada la yang tak kena tu. Manusia macam tu biasanya orang yang tak yakin dengan diri sendiri.

Abg Ijal berkata...

Kalau tak yakin tak apa juga. Ni jenis yang mengutuk bukan main bila orang lain buat. Bila suruh dia yang buat, dia boleh 'menikus' je. Eksen je lebih.

d'La Fadelia berkata...

Eheemm...ehemmm #%#*&%!. Harap kawan besabo banyak-banyakla ye. Lebih baik diam dari berkata-kata kan...hehehe.

CikguEyta berkata...

Hai lama tak p cni kenape tup2 cite tikus2 lak nie....mengelikan la....hihihi..ni mesti tikus nakal ni..kawan beli la racun tikus nanti sonyap terus tikus tu...hihi

Abg Ijal berkata...

>che' Dee :
Tu la, lebih baik diam daripada berkata-kata dan menyakitkan hati orang lain. Apa guna cakap tak serupa bikin, tul tak?

Abg Ijal berkata...

>cikgu eyta :
Amboi, drastiknya tindakan....terus bagi racun!! Kalau sembelih tikus tu boleh?

Best Blogger TipsBest Blogger Tips Best Blogger Tips