TOP 5 HAIWAN YANG PALING BANYAK DI MAKAN OLEH MANUSIA DI SELURUH DUNIA.....

'Kawan' nak beritahu ni.....
kawan masih sibuk sesibuk seminggu lepas, tapi yang peliknya makin sibuk, makin banyak makan. Baguslah, 'kawan' risau jugak kalau makin sibuk, makin tak ada selera makan - bahaya tu. Itu hari sempat jugak timbang berat, manalah tahu dah turun 1 kilo ke, setengah kilo ke, tapi rupa-rupanya makin naik berat badan 'kawan'!! Sekarang ni dah 70 kilogram - satu tahap berat yang memang 'kawan' nak capai. Bukan apa, supaya sama dengan paras ketinggian 'kawan' - 172 cm. barulah dapat BMI atau Indeks Jisim Badan yang unggul. Alhamdulillah, tercapai juga!

Kebetulan asyik nak makan je ni (tapi taklah sampai 'mencekik')'kawan' nak kongsi pasal fakta ni : Top 5 haiwan yang paling banyak dimakan oleh manusia di seluruh dunia. Ni dia susunan ikut jumlah paling banyak :

1. Ikan
2. Ayam
3. B#?% - (tau-tau sendirilah ek!)
4. Lembu
5.Kambing

Pesanan Penaja :
Alhamdulillah, ada sebab Allah wujudkan haiwan-haiwan tu semua, kan! Yang nombor 3 tu 'kawan' tanak komen apa-apa sebab 'kawan' pun tak  faham kenapa  masih menjadi pilihan "diaorang"!


AYAM - JALIL HAMID

4 orang respon entri ni...:

zippo miller berkata...

kawan lame menyepi...trus masok bab mkn kih kih kih

myamyza berkata...

salam pollow ye

http://mummymyza.blogspot.com/

d'La Fadelia berkata...

dulu che-D takut nak makan ikan...sebabnya masa kecik-kecik kawan selalu cakap makan ikan perut ada cacing. Kan orang mancing gune umpan cacing...

Abang Jonni berkata...

huhuhuhu.... berat aku maintain 60 kg... tak naik tak turun...

Best Blogger TipsBest Blogger Tips Best Blogger Tips