#97 - TUALA TERJATUH DALAM BILIK AIR

100 PERKARA YANG MEMBUATKAN KITA BERKATA -  “BENGANG BETUL”

#97 - TUALA JATUH DALAM BILIK AIR


Mandi pagi memang menyegarkan, menyihatkan dan memberi stamina memulakan hari baru. Ada orang mandi memang betul-betul mandi. Maknanya, cukup sekadar siram badan 2-3 gayung, sabun dan kemudian bilas sampai hilang sabun kat badan. Ada pulak yang mandi koboi, kedekut air macam P.Ramlee, Sudin dan Aziz Satar dalam Bujang Lapok. Ada pulak tu mandi macam nak berperang, gedebas...gedebus...gedebas..gedebus.. ni mandi nak sedapkan badan, air satu kolah pun boleh habis!! Dah tu, buat bising, ’menyumbangkan’ lagu. Punyalah syok dia mandi!

Okay, tu tak ada kaitan dalam perkara ke #97 kali ni. Yang menjadi halnya bila kita tengah mandi, entah atas sebab apa tah, tiba-tiba tuala terjatuh atas lantai bilik air yang penuh dengan air. Kalau belum mandi lagi, okay juga, ini tak! Sudahlah badan basah lencun, tuala pun basah lencun juga! Nak lap badan guna apa? Alas kaki bilik air? Seluar dalam? Issshh...BENGANG BETUL!!!

*Kalau jadi kat rumah sendiri rasa selamat sikit! Boleh juga dengan tak malunya keluar ambil tuala baru kat dalam almari. Apa hal kalau terjadi kat rumah orang yang kita tumpang mandi?atau kat bilik mandi R&R highway?...... : )’




Protected by Copyscape Plagiarism Tool

3 orang respon entri ni...:

Pak Pis berkata...

Ape lagi bang...Mian perah-perah la dalam bilik air wakakaka...selalu gak jadi..tapi kat umah sendiri hehehe

cikguden berkata...

jeritla minta tolong. huhuhu

zafran berkata...

tulah...suka sgt masuk bilik air dgn towel je..lain kali bwlah kain pelekat atau boxer tu juga

Best Blogger TipsBest Blogger Tips Best Blogger Tips