STANDARD WAKTU MALAYSIA

‘Kawan’ nak beritahu ni…..
2- 3 hari ni ‘kawan’ asyik lewat sampai ke tempat kerja. Puncanya ialah dah terlalu banyak jam dalam rumah. Semua tempat yang bernama “bilik” memang ada jam termasuklah bilik mandi dan bilik termenung! Jam tangan tok sah tanyalah! Jumlahnya ada lebih daripada sebelah tangan! Semua tak sama setting waktu dia!

Ada jam dinding yang ‘kawan’ sengaja cepatkan 5 minit dan ada yang 10 minit awal. Ada yang ‘kawan’ “synchronise”kan dengan waktu TV3. Ada pulak tu di”synchronise”kan dengan waktu Astro! Sudahnya, ‘kawan’ sendiri pun dah “confuse”!!! mana satu yang nak ikut.




Jadi, ‘kawan’ rasa tak puas hati bila ‘kawan’ lewat dan terlewat banyak dengan rakan sekerja ‘kawan’!
Tahun lepas adalah tahun yang paling banyak kali ter”confuse” sendiri-sendiri! Itulah, sendiri yang buat, sendiri yang “confuse”!

Ini tidak boleh jadi! ‘Kawan’ pun cari punya cari, punya cari dalam internet, akhirnya berjumpa dengan satu site ni yang sepatutnya seluruh rakyat Malaysia tahu, tapi rupa-rupanya masih ada lagi rakyat Malaysia macam ‘kawan’ ni yang baru tahu ada site tu khusus untuk menentukan waktu tepat Malaysia dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya. Err….rakan-rakan pun baru dapat tahu ke? Kesiankan!! Senasiblah kita.



OK, ‘kawan’ nak kongsilah site tu dengan rakan-rakan. Cuba tengok dulu pukul berapa sekarang dan KLIK
‘Kawan’ dah tak “confuse” lagi!!!

Lepas ni kalau ‘kawan’ masih terlambat sampai ke tempat kerja juga, maknanya ‘kawan’ sakit perutlah tu!! Jangan ditanya kenapa lambat!!!

LAGU DEMI MASA OLEH RAIHAN



1 orang respon entri ni...:

Pepatung berkata...

Betullah Abg Ijal, sy pn br tau ni. Bukan seorang rakyat yg x amik tau tp perkara2 cam ni x diwar-warkan secara umum! Terima Kasihlah sbb jd warganegara yg prihatin. Tq linkkan ke web nst sirim! Blog ni BEST!!

Best Blogger TipsBest Blogger Tips Best Blogger Tips