#82 – DIGANGGU 'PENJUAL JALANAN'

100 PERKARA YANG MEMBUATKAN KITA BERKATA - “BENGANG BETUL”

#82–DIGANGGU 'PENJUAL JALANAN' SEMASA SEDANG MAKAN DI KEDAI  MAKAN!!!



Pernah kena ganggu dengan penjual jalanan semasa sedang makan kat kedai makan atau di bank semasa kita baru keluarkan duit dari mesin ATM? Alaa…biasanya yang jual buku-buku, kitab-kitab, kadang-kadang tu jual madu, ada pulak tu yang minta derma sekolah pondok sambil jual kismis tu.

Selalunya  dia orang ni datang masa kita tengah nak mengadap rezeki kita. Bukan tak suka, tapi cara dia orang approach tu. Bukan tanak dengar apa yang diaorang nak cakapkan pasal produk yang dijual, tapi ‘timing’ tak betul dan tak kena tempat la bro! Lagi satu yang marah sangat tu pasal kebanyakan benda yang dijual pada masa tu kita belum nak guna lagi. Kalau kita nak,  nanti barulah kita cari sendiri, kan!


‘Kawan’ selalu kena cam ni. Baru je nak suap nasi ke mulut dah datang dah yang jual buku-buku. Satu perkara yang buat ‘kawan’ lemah ialah yang jual kitab-kitab agama. Nak marah pun tak boleh, paling tidak pun biasanya ‘kawan’ sedekah je RM2 tanpa beli apa-apa. Kesian pun ada, yelah diaorang pun cari rezeki juga dan itu juga punca rezeki diaorang. Tak salahkan pun. Itulah kebolehan yang diaorang ada. 

TAPI boleh tak jangan datang bila orang tengah makan??? BENGANG BETUL!!!



Protected by Copyscape Plagiarism Tool

1 orang respon entri ni...:

Best Blogger TipsBest Blogger Tips Best Blogger Tips